Followers

Thursday 1 March 2012

Teringat masakan arwah emak...nasi goreng kacang panjang.bahan2 yg cukup mudah.betapa tekunnya saya belajar resepi nasi goreng..tetap x menjadi macam emak.
Tumbuk bawang dgn sedikit belacan dan cili padi.Masukkan ikan bilis dan tumis.
Bila dah jadi emak sekarang,buat nasi goreng ngan kicap dn telur pun anak2 kata sedap..
penangan AIR TANGAN emak.
  Kadang2 hubby suruh buat kuih itu ini..katanya..bila anak dh besar nanti..ada juga kenangn untuk dikenang sepertimana saya terkenang betapa enaknya masakan emak.Mungkin emak buat dengan penuh kasih sayang.
   Semua kakak dan adik saya pandai memasak...tetapi tetap tak sama macam emak.
Dan saya kena variasikan masakan saya...daripada sambal tumis,masak kicap ke masakan yg up to date.Hee..hee(boleh percaya kerr)

No comments:

Post a Comment